Biuro księgowe. Tylko finanse?

2018-05-28

Biuro księgowe. Tylko finanse?

Coraz więcej firm w Polsce zleca obsługę swoich finansów wyspecjalizowanym biurom księgowym. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą skupić się na swojej podstawowej działalności, zamiast walczyć z przepisami prawa i tłumaczyć się przed fiskusem. Jednak najlepsze biura księgowe oferują swoim klientom dużo więcej niż tylko rzetelne rozliczanie ksiąg.

Obsługa kadrowa

Biura rachunkowe doskonale rozumieją, że przedsiębiorcy wolą cedować sprawy organizacyjne biura na doświadczone osoby, a sami zajmować się innymi rzeczami. Dlatego też coraz więcej biur oferuje klientom również obsługę kadrową. Kompleksowo świadczona obsługa kadrowo płacowa pozwala zapomnieć klientom o kruczkach w prawie i zdejmuje z nich odpowiedzialność, w razie złej interpretacji któregoś z nich. Dobre biuro rachunkowe przejmie takie obowiązki jak prowadzenie dokumentacji kadrowo-płacowej, sporządzanie listy płac, sporządzanie umów, obliczanie składek ZUS i PIT, wystawianie zaświadczeń o zarobkach i zatrudnieniu oraz  wiele innych. Biuro z doświadczeniem w obsłudze kadrowej może też świadczyć usługi doradcze w tym zakresie i pomóc firmie uporządkować jej sprawy kadrowe.

Obsługa rachunkowa

Najlepsze biura rachunkowe nie skupiają się tylko na prowadzeniu ksiąg klienta, ale na jego finansach jako całości. Ze swoim bogatym doświadczeniem są w stanie zaproponować klientowi nowe rozwiązania, dzięki którym zaoszczędzi on niemałe kwoty. Co ciekawe, z wiedzy i doświadczenia biur rachunkowych korzystają nawet firmy, posiadające własnych księgowych. Najlepsze biura księgowe wspierają klienta również w prostych sprawach administracyjnych, np. w przygotowaniu podań, wniosków czy innych pism urzędowych. Przy pomocy profesjonalnego biura rachunkowego klient może także od nowa zaprojektować system obsługi księgowej, lup zorganizować szkolenie dla personelu dotyczące tworzenia i obiegu dokumentów dla operacji gospodarczych. Wiele biur jest otwartych na przyjęcie jeszcze innych zleceń i dostosowanie swojej oferty do potrzeb klienta.