Czym powinno cechować się dobre biuro rachunkowe?

2019-03-13

Czym powinno cechować się dobre biuro rachunkowe?

Dobre biuro rachunkowe nie raz staje się prawą ręką przedsiębiorcy. Specjaliści od księgowości zajmują się prowadzeniem dokumentacji i rozliczeniami z fiskusem, podczas gdy przedsiębiorca może poświęcić czas na swoją właściwą działalność. Doświadczenie pracowników biur rachunkowych i ich znajomość kruczków prawnych ogranicza potrzebę wizyt w Urzędzie Skarbowym do minimum i daje przedsiębiorcy całkowity komfort w kwestii rozliczania się z podatku. Dobre biuro rachunkowe może być o wiele cenniejszym partnerem w biznesie niż pojedynczy księgowy zatrudniony na etacie. Czym kierować się wybierając biuro rachunkowe?

Ubezpieczenie

Biuro rachunkowe powinno mieć odpowiednie ubezpieczenie. Jeśli zrobi błąd w naszych księgach, fiskus może narzuć nam wysoką karę finansową. Dobre biuro pokryje jej kwotę ze środków swojego ubezpieczenia.

Wachlarz usług

Dobre biura księgowe nie zajmują się obecnie już tylko prowadzeniem ksiąg. Oferują też wiele różnych usług związanych w finansami firmy. Najlepsze biura mogą zająć się też polityką kadrowo-płacową firmy. Dlatego jeśli nie chcemy tworzyć w firmie niepotrzebnych etatów, warto wybrać biuro, które zaoferuje nam więcej niż tylko usługi księgowe.

Klienci

Przed wyborem biura warto zweryfikować, czy obsługuje ono więcej firm o wielkości podobnej do naszej, lub firmy z naszej branży. Jeśli tak, oznacza to, że ma ono spore doświadczenie, z którego będziemy mogli skorzystać. Dobre biura same podsuwają swoim klientom najlepsze rozwiązania rachunkowe. Dlatego właśnie biuro lepsze jest niż pracownik zatrudniony w firmie na etacie – nie ma ona tak szerokiego oglądu na księgowość firmy, jak ktoś, kto na co dzień „podgląda” nowe pomysły.

Zawsze na czas

Czas gra ogromną rolę jeśli chodzi o wyjaśnianie spraw rachunkowych. Dobre biuro księgowe zdaje sobie z tego sprawę i nie odwleka załatwiania trudnych spraw na ostatnią chwilę. 

Biuro, które chociaż raz zaniedba interes klienta przez swoje gapiostwo lub złą organizację pracy zyskuje fatalną famę na rynku.